Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27

Головна Новини Досягнення Розклади Оголошення

Адміністрація

                                                               ІІ засідання

                                                                                  26 листопада 2018р

      Тема: В.О.Сухомлинський і НУШ. Точки дотику.

 Мета: -  поповнити  методичні  скарбниці вчителів безцінною                                              педагогічною мудрістю В.О. Сухомлинського;

               -  активізувати знання  про творчий і життєвий шлях великого педагога ;                                                                                                                                           

             -  виявити особливості роботи вчителя початкової школи в світлі   педагогічної спадщини і нових підходів до освіти;

-   стимулювати прагнення педагогів до самоосвіти та самовдосконалення як фактору, що визначає педагогічну майстерність вчителя.

Форма проведення: методична вітальня

І. Теоретичний калейдоскоп.

1. Філософія серця. Перегляд фільму « Школа В.О.Сухомлинського»

                                                                     О. Захаржевська, вчитель вищої                                                               

                                                                                               категорії

2. В.О. Сухомлинський  « Серце віддаю дітям»

Актуальність ідей в роботі сучасного вчителя.

                                                                      Л.Юхимець, вчитель- методист

          

3. Виховання людини за В.О.Сухомлинським

                                                                     О.Андрійчук, вчитель –методист

 

 

 

 

 

ІI. Практична частина

      

        Похід у творчу лабораторію  вчителів В. Морозюк, О.Захаржевської,                                                                                                                                                                       О.Антонюк та вихователя ГПД №1 О. Ковальчук:

-  Урок  казки в школі під голубим небом.

                                                                             В. Морозюк, вчитель- методист

- Зустріч в родинному колі 3-Г класу « Світ наших захоплень».

                                                                             О.Захаржевська, вчитель вищої                                         

                                                                                                    категорії    

 - Інсценізація  казок  В.О.Сухомлинського.

                                                                             О. Антонюк, вчитель I категорії

- «О, мово, диво калинове!»Година спілкування у ГПД №1

                                                                          О. Ковальчук, вихователь ГПД

IIІ. Актуальні ідеї В.О. Сухомлинського для сучасного реформування освіти

Взаємообмін думками.  Розмова по колу « На мою думку…»

Члени методичного обєднання

 

IV. Рубрика «Раджу прочитати».

V. Зустріч на меридіані самоосвітньої роботи. Звіт про творчі знахідки, самоосвіту вчителів О. Андрійчук, О.Антонюк,  Л. Бовгирі, В. Василишини, О. Ковальчук , В.Морозюк, А. Редько, Л.Юхимець.

 

                                                                                  

 

 

 

                                       ЛІТЕРАТУРА

 

§       Бондаренко Г.Л. творча діяльність учителя як основна умова формування творчої особистості молодших школярів у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського [ www.psyh.kiev.ua]

 

§       Калініченко Н.А. Світлий геній Павлиша: Збірник статей / Кіровоград: Видавництво обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського. – 2007. – 72 с.

 

§       Постельняк А.І. В.О. Сухомлинський: діалог із сучасністю. Кіровоград: центрально-Українське видавництво. – 2003. 178 с.

 

§       Постельняк А.І. Проблеми управління школою у спадщині

 

§       В.Сухомлинського // Управління освітою –2012. –№ 14. – С. 23 – 26.

 

§       Сухомлинський В. О. Вибрані твори в 5- ти томах [текст] – В. О.

 

§       Сухомлинський. – К. : Радянська школа. – 1976-1977.

 

§       Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський. – К.: Радянська школа.,1988. – 310 с.

 

§       Половенко О.В., завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб КОІППО імені Василя Сухомлинського

 

                                        

 

 

                       

                                  

 

 

 

ІІІ засідання                    25 лютого 2019р.

Тема: Розвиток ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів початкової освіти .

Мета:  - активізувати знання щодо розвитку ключових компетентностей та

              наскрізних вмінь молодших школярів;

             

- поповнити методичну скарбничку вчителів здобутками колег                                                                                                    (презентація  компетентнісно-зорієнтованих завдань ) ;

 

 -  викликати бажання вчителя працювати творчо, по-сучасному, залучаючи усіх учнів до активного одержання знань, до творчої діяльності.

Форма проведення: методичний аукціон «Знай, вивчай, впроваджуй».

І. Педагогічний практикум:

« Ключові компетентності та наскрізні вміння здобувачів початкової освіти».

                                                                    С. Степанюк, вчитель- методист

ІІ. Практична частина

         Творча лабораторія вчителів  І. Болдирєвої, О. Захаржевської,                                                    О. Мельникович.

Навчальний процес:

1.     Показові  уроки :

-  математики у 4-Б класі

                                                            О. Мельникович, старший вчитель

              - інтегрований урок природознавства та основ здоров’я  у   3 -Г класі.

О.Захаржевська, вчитель вищої категорії

              -    інтегрований  урок  природознавства  і  математики  у  3-Д класі.

І. Болдирєва, вчитель спеціаліcт

         2.Творча лабораторія вчителів І.Кириченко, О. Кутузи:

-   «Розвиток ключових компетентностей та наскрізних вмінь здобувачів початкової освіти за вправами навчальної програми « Інтелект України».Майстер- клас.

                                                                                О.Кутуза, старший вчитель

-   « Використання методів і прийомів Вальдорфської школи в НУШ,як засіб формування ключових компетентностей молодших школярів». Майстер- клас.

                                                                             І.Кириченко, вчитель I категорії

 

           Виховний процес. Стан реалізації Концепції національно-патрітичного виховання.

показова година спілкування у  ГПД №3 

                                                                Ю. Новицька, вихователь ГПД №3

- Школа під голубим небом. Уроки милування зимою «Якого кольору зима?», «Сніжинки- балеринки».

                                                                 Л. Юхимець, вчитель- методист

ІІІ. Педагогічний полілог

Обговорення показових уроків, виховних заходів.

Обмін враженнями.

Члени методичного об’єднання

IV. Зустріч на меридіані самоосвітньої роботи. Звіт про творчі знахідки, надбання вчителів   І.Болдирєвої,  О. Захаржевської,    І.Кириченко, О. Кутузи, О. Мельникович, Н. Нагорної, Ю. Новицької , С. Степанюк.          

 

 

 

                                                  

 

ЛІТЕРАТУРА

        Жорник О. Використання дидактичних ігор у навчанні // . Рідна школа. – 2000. – №4. – С. 63–64. 

        Дідух М.В. Ігрові прийоми навчання читати // Початкова школа. – 1991. – №1. – С. 10–13. 

        Життєва компетентність особистості: від теорії до практики. Науково-методичний посібник / За наук. ред., І. Г. Єрмакова. – Запоріжжя: Центріон, 2005. 

        Новікова Т. Розвивальне навчання та формування ключових компетентностей учнів // Початкова освіта. – 2008. - №41. 

        Можаєва О. М. Формування і розвиток основних компетентностей особистості в початковій школі // Початкова освіта. – 2009. - №32. 

        Ібряшкіна Н. Формування у дитини емоційно-позитивного ставлення до шкільного навчання // Початкова освіта. – 2007. - №42. 

        Пономарьова К.Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів української мови.// Початкова школа. – 2010. - №12

        Гаряча С. А. Педагогіка майбутнього. // Початкова освіта. – 2011. - № 9

        Життєва компетентність особистості: від теорії до практики. Науково-методичний посібник / За наук. ред., І. Г. Єрмакова. – Запоріжжя: Центріон, 2005.

        Новікова Т. Розвивальне навчання та формування ключових компетентностей учнів // Початкова освіта. – 2008. - №41.

        Можаєва О. М. Формування і розвиток основних компетентностей особистості в початковій школі // Початкова освіта. – 2009. - №32.

        Ібряшкіна Н. Формування у дитини емоційно-позитивного ставлення до шкільного навчання // Початкова освіта. – 2007. - №42.

        Пономарьова К.Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів української мови.// Початкова школа.

        Сухомлинський В.А. Сердце отдаю детям //Киев :Радянська школа.-1987 .- с.5-234.

        Тарасенко Г.С. Естетико –виховний зміст прогулянок у природу в системі роботи груп продовженого дня //Київ:Освіта.- 1993.

                            

IV засідання                    15 квітня 2019 р.

 

Тема: Інтегроване навчання, як основа організації освітнього простору в НУШ .

Мета:   -    окреслити  шляхи  формування цілісного сприймання навколишнього світу засобами інтегрованого навчання;

-    оглянути наповнюваність  створених  освітніх осередків   в класних кімнатах першокласників .

-   проаналізувати роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2018- 2019 н. р. ;

-   закцентувати увагу колег на проблемах кожного класу, причинах їх виникнення та можливих шляхах подолання.

 

Форма проведення: методичний полілог.

І. Теоретична частина

1. Що таке інтегроване навчання? Онлайн-курс для вчителів початкової школи Інни Большакової, тренерки міжнародного проекту «Читання і письмо для розвитку критичного мислення».

Л.Юхимець, керівник м/о

2. Інтегроване навчання,як основа організації освітнього простору в НУШ.

                                                                     Л.Кулик, вчитель вищої категорії

ІІ. Практична частина. Навчальний процес.

-         Я досліджую світ у 1-Б класі.

                                                          В.Грекова, вчитель-методист

-         Я пізнаю світ у 1-В класі.

Л. Панас, вчитель-методист

-         Українська мова в інтегрованому курсі.

І. Бачинська, вчитель- методист

 III. Виховний процес. Стан реалізації Концепції національного виховання

 

-  Весняна симфонія у школі під голубим небом.

                                                               І.Кириченко, вчитель I  категорії

-  Візерунки весни у школі під голубим небом.

                                                                В. Морозюк, вчитель- методист   

ІV. Обмін досвідом

Обговорення показових уроків та виховних заходів. Обмін думками та ідеями. Методичні рекомендації.

Вчителі ШМО

V. Творча вітальня. Звіт про самоосвіту, професійні та творчі надбання вчителів:  І.Бачинської, В. Грекової, Л. Кулик, Л. Панас, Л. Подолець, Н.Рудик.

 

VI. Підготовка до конкурсу «Юне обдарування» учнів 4-х класів.

Вчителі 4-х класів

VIІ. Ознайомлення із новинками фахової періодичної преси, надходженнями методичної літератури.

М. Кирилюк

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             ЛІТЕРАТУРА

1. Балагурова М. І. «Інтегровані уроки як спосіб формування цілісного сприйняття світу». - Фестиваль педагогічних ідей «Відкритий урок» 2004 - 2005 навчальний рік. G / index htm сайт UD. "Перше вересня".

2. Бех І. Інтеграція як освітня перспектива. Початкова школа – 2009, №5

3. Біляєв О. Інтегровані уроки рідної мови// Диво слово – 2010-№5

4. Большакова І. Міжпредметна інтеграція змісту навчання // Початкова освіта. – 2013. - № 40 (712). – С. 4.

5. Власенко О. Без уроків математики та історії //Директор школи – 2015. - №9-10. – С.5

6. Волканова В.В., Муржа Л.І., Мунтьян Т.О. Порадник методиста. Типологічний словник уроків (вид, форма, методи та прийоми) // Управління школою – 2008. - №8- 9. – С. 2-28.

7. Горгош Л.І. Інтеграція традиційних та інноваційних технологій в навчальновиховному процесі початкової школи // Розкажи онуку – 2009 - №1-2. – С.4-8.

 8. Інноваційні технології навчання в початковій школі / Упорядники: В. П. Телячук, О. В. Лесіна. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 240 с.

9. Королюк Т. Цікаво математики навчаться. Сприяє цьому дуже інтеграція //Учитель початкової школи – 2016. - №6. – С. 32-35.

10. Лисенко Г. З досвіду проведення інтегрованих уроків//Початкова школа. – 1998 № 8 – с.10 –

11. Митник О., Шпак В. Народження нестандартного уроку// Початкова школа. – 1997. - № 12 – с. 11 – 23.

12. Михайлова О. С «Інтеграція, як методичне явище» .- Фестиваль педагогічний ідей «Відкритий урок» 2004 - 2005 навчальний рік. G / index htm сайт UD. "Перше вересня".

13. Навчальні програми. 1 клас : методичні рекомендації щодо організації навчальновиховного процесу 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. – Х : Вид-во «Ранок», 2016. – С. 4.

14. Нестандартні уроки в початковій школі/ Упоряд. О. Кондратюк . – К.: Ред. загальнопед. газ., 2005. – 128 с.

15. Савка О., Борис І. Інтегрований урок як спосіб реалізації особистісно орієнтованого навчання //Початкова освіта – 2007. - №20. – С.9.

16. Савченко О. Я. Дидактика початкової освіти : підручн. – К. : Грамота, 2012. – С. 373.

17. Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах. – К. : Магістр – S, 1997. – С. 89 – 90.

18. Савченко О. Урок у початкових класах/Навчально-методичний посібник. – К.: Освіта. – 2003.

19. Осколова М. Інтеграція в процесі навчання грамоти. // Початкова школа 2011. - №16,

20. Чекіна О. Ю. Інтегровані уроки у початковій школі. – Х.: Основа, 2011

Інтернет-ресурси:

- http://oipopp.ed-sp.net/taxonomy/term/2177

 - http://oipopp.ed-sp.net/taxonomy/term/2180

 - http://osvita.ua/school/lessons_summary/integr_urok/

 

      

 

 

 

               

 

 

 

 

 

    Система методичної роботи в школі у 2017-2018 н.р. була спрямована на реалізацію науково-методичної проблемної теми «Формування обдарованої, творчо розвиненої,  соціально компетентної особистості, адаптованої до інформаційного суспільства XXІ ст., в акмеологічному просторі школи» ( ІІІ етап, 5-й рік роботи «Упровадження досвіду в практику роботи школи. Узагальнення результатів»). Головне зусилля  методичної роботи було зосереджене на надання реальної, дієвої допомоги педагогам в удосконаленні їхньої професійної майстерності, активізацію творчого потенціалу, сприяння запровадженню кращих технологій педагогічної діяльності, ефективному втіленню інновацій, поширенню досвіду серед колег. Підсумки роботи школи щодо реалізації науково-методичної проблемної теми школи було підбито під час проведення офлайн-конференції «Єдиний інформаційно-акмеологічний простір – запорука ефективного функціонування сучасної школи», де кожен учасник педагогічного процесу мав змогу переглянути матеріали колег, напрацьовані за 2013-2018 н.р. Ці матеріали також були подані для розгляду в КУ «Міський методичний кабінет», схвалені  та розміщені на сайті управління освіти «Бук-сервер».

З метою підвищення методичного рівня вчителів у школі систематично проводяться інструктивно-методичні наради. Важливу роль у зростанні методичної майстерності відіграють педагогічні ради, семінари, педагогічні читання, педагогічна майстерня вчителя тощо. Треба відзначити, що всі вони проводяться з використанням нетрадиційних активних форм та новітніх технологій. Саме на таких теоретико-практичних засіданнях удосконалюються інноваційна обізнаність і майстерність педагогів. У 2017-2018 н.р. проведено колективні методичні заходи, передбачені в річному плані. У структурі методичної роботи однією з найважливіших форм є діяльність шкільного методичного об’єднання, метою якого є створення умов для самоосвіти вчителів, підвищення їхньої професійної майстерності.       

Засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня проводилися з використанням активних форм роботи: зустріч за  круглим столом «Освітньо – виховний меридіан», методичний аукціон « Знай, вивчай, впроваджуй»,  методичний діалог, методична сесія. Розроблена тематика та план проведення кожного засідання, також додаються тези виступів та доповідей педагогів; заплановане використання  у навчально-виховному процесі ІКТ. У практичній частині після проведення показових уроків учителі значну увагу приділяють самоаналізу та аналізу уроків, що сприяє підвищенню їхньої  методичної компетенції. Методична рада школи чітко координує діяльність предметних методичних об’єднань.  У 2017-2018 н.р.   запланували та провели міжпредметне засідання вчителів початкової школи та іноземної мови на тему «Психологічний супровід навчально-виховного процесу у початкових класах»  Учителі В. Василишина, І. Болдирєва провели  показові інтегровані  уроки літературного читання та природознавства, математики та природознавства,  продемонструвавши високу педагогічну майстерність.

    Традиційними формами роботи, які спрямовані на творче зростання педагогів, є  панорами та фестивалі творчих уроків, які щорічно проводяться в школі. З метою реалізації науково-методичної проблемної теми, поширення педагогічного досвіду,  удосконалення методичної майстерності вчителів з 12.03 по 16.03.2018 року було проведено  фестиваль педагогічної майстерності. Педагоги поширювали практичний досвід, беручи участь у таких інноваційних формах методичної роботи:

-         Панорама показових уроків «Ваша Величність Урок» (  О. Андрійчук, Л. Бовгиря, І. Болдирєва, В. Василишина, Л. Кулик, О. Мельникович, Л. Юхимець);

-         Майстер- клас І.Кириченко « Артпедагогіка як сучасна педагогічна технологія креативного навчання молодших школярів»;

-         Міський семінар- практикум для методичного об’єднання вихователів ГПД шкіл міста ( Ю. Новицька, Р. Кректун)

Активізації творчого потенціалу педагогів сприяє їхня участь у фахових конкурсах: конкурсі-ярмарку педагогічної творчості (брали участь 2 вчителів, які представили 9 посібників. Призерами міського етапу конкурсу стало 5 учителів ( І. Кириченко , співавтор посібника, член міської творчої групи (І місце), О. Андрійчук , співавтор посібника, член міської творчої групи (І місце).

 Однак педагоги малоактивно популяризують свій практичний досвід та напрацювання у фаховій періодиці та на освітніх інформаційних сайтах.

  Учителі школи, як і в попередні роки, брали активну участь у методичних заходах всеукраїнського, обласного та міського рівнів: конференціях, семінарах, творчих групах, методичних об’єднаннях, майстер-класах. Тож поширювали практичний   досвід,   демонстрували творчу майстерність  вчителі  І. Кириченко , В.  Жежук , Ю. Новицька , Р. Кректун . Значна частина цих заходів проведена  на базі школи. Учителі школи І. Кириченко , О. Андрійчук , Л. Панас , О. Кутуза  є активними членами міських динамічних творчих груп.

У 2017-2018 н.р.,  як і в попередні роки,  продовжувалася співпраця закладу з РОІППО,  учителі школи обмінюються досвідом із слухачами курсів. У цьому році було проведено семінар-практикум  та заняття для слухачів курсів  ( учитель В. Жежук « Організація учнівського самоврядування школярів у початкових класах» ).

   Творчою лабораторією для вчителя є навчальний кабінет, його матеріально-методичне забезпечення. Упродовж року учителі поповнюють кабінети технічними засобами навчання, дидактичним та роздатковим матеріалами, необхідною літературою. Огляди-конкурси, які проходять у школі щороку, спонукають педагогів до систематичної роботи щодо зміцнення та оновлення матеріально-методичної бази.

У школі створено належні умови для самоосвіти вчителя: наявна фахова періодика, методична література, стенди та методичні столи зі змінною інформацією тощо. Учителі ведуть картки особистісного зростання, творчі портфоліо, плани самоосвіти; звітуються  про самоосвіту  на засіданнях методичних об’єднань, педрадах. Однак учителі недостатньо розміщують інформацію про діяльність методоб’єднання на шкільному інформаційному сайті та на сайті міського управління освіти.

Значну роль у самоосвіті педагога відіграє взаємовідвідування уроків, що сприяє запозиченню кращих форм і методів роботи, спонукає вчителя до пошуку нових методів, активізує творчу ініціативу. У школі проводилося багато показових уроків та добре налагоджена система їх відвідування.

У 2017-2018 н.р. курсову підготовку згідно з графіком пройшло 8 учителів.

Проатестовано 4 педагогічні працівники. За результатами атестації, якісний показник освітньої кваліфікації вчителів стабільно високий. Так,  учителю Л. Бовгирі  підтверджено  раніше присвоєні кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель»,  педагогам І. Бачинській , В. Василишиній , Л. Юхимець    – підтверджено раніше присвоєні кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання  «учитель-методист».

Вивчено, узагальнено та рекомендовано для поширення серед колег з метою використання в роботі педагогічний досвід учителів математики І. Заяць  та Н. Зварич .

На останньому засіданні методичної ради було проведено звіт керівників методичних структур та підбито підсумки участі вчителів у методичній роботі.  Робота  методичного об’єднання вчителів початкових класів визнана результативною. Аналіз роботи педагогів у методичній роботі  засвідчує, що найбільш результативною є робота вчителів  І.Кириченко , І. Болдирєвої, В.Василишини, В. Жежук , Ю. Новицької , Р. Кректун , О. Андрійчук , Л. Панас , О. Кутузи .

      Виходячи з аналізу роботи, пріоритетними завданнями вчителів початкових класів на 2018-2019 н.р. є :

v    Розпочати роботу щодо реалізації науково-методичної проблемної теми школи, методоб’єднання та індивідуальних тем ;

v    Забезпечити системне підвищення якості освіти на інноваційній основі.

v    Формувати умотивованого педагога та учня;

v    Виховувати патріота, особистість, інноватора-випускника школи;

v    Створити умови для визначення власної освітньої траєкторії кожного педагога та учня;

v    Активізувати роботу щодо публікації матеріалів із досвіду роботи у фаховій періодиці та на освітніх веб-сайтах; розміщення інформації про роботи методоб’єднання на шкільному сайті;

v    Розміщувати інформацію про діяльність методоб’єднання на шкільному інформаційному сайті та на сайті міського управління освіти.

v    Упроваджувати кращий педагогічний досвід учителів, досягнення психолого -педагогічної науки, інноваційних педагогічних технологій.

Отже, роботу методичного об’єднання можна вважати такою, що сприяє реалізації науково-методичної проблемної теми школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

 
 
Вчителі

 

Оснащення школи

Позакласна робота
Наші публікації

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Учнівське самоврядування
Шкільна бібліотека
Контактна інформація

Освітній навігатор

Звіт піклувальної ради
Звіт директора
 
 

 APServer

 
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
 
 
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

zosh27 (усі права захищені)